torstai 6. toukokuuta 2021

Graafinen suunnittelu: asiakkaan esittely, toimeksianto ja Pinterest-taulut

Asiakkaan esittely ja toimeksianto


Promenade Boutique 

Promenade Boutique on Naantalin Kylpylässä sijaitseva myymälä. Valikoimiin kuuluvat miesten ja naisten vaatteet ja asusteet, aitoja koruja, sisustustuotteita, lahjatavaraa ja päivittäiskosmetiikkaa ja leluja. Boutique palvelee sekä kylpylän majoittuvia asiakkaita että ei-majoittuvia asiakkaita Turun ja lähiseudun alueelta.

Näyteikkunasomistuksiin tarvitaan hinnastot, joissa näkyy brändit ja tuotteiden hinnat. Tuotehinnastot näyteikkunassa ovat kuluttajalain mukaan pakollisia ja ne toimivat myös osaltaan ostohalukkuuden herättäjänä ja informaationa asiakkaalle myymälän valikoimasta ja hintatasosta. Hinnastot tulostetaan itse ja ne asetellaan vaihtokehyksiin näkyvälle paikalle näyteikkunaan. 

Alennusmyynnit myymälässä kausituotteiden osalta ovat kaksi kertaa vuodessa. Tuotteiden alennusprosentit vaihtelevat brändin ja sisäänostohinnan mukaan. Tähän asti alennustuotteet on merkattu merkkaustussilla (hinta on vedetty yli ja hyllyllä on ollut erillinen pinkin värinen prosenttikyltti). Myymälässä haluttiin yksinkertaisempi ja siistimpi tapa merkata aletuotteet ja enemmän vaihtoehtoja aleprosenttien vaihtuvuuteen. Tuotteet voidaan edelleen laittaa esille brändeittäin tai väreittäin, vaikka alennusprosentti tuotteissa vaihtuukin. Myymäläkalusteiden hyllyille haluttiin selkeämpi ja väreiltään hillitympi kyltti alennusmyyntiprosenteista. Samalla pohjalla tehtiin myös jpg-tiedosto verkkokäyttöön somekanavissa.

Le Soleil Restaurant


Le Soleil on Naantali Span Buffetravintola, jossa tarjoillaan aamiainen, lounas ja päivällinen seisovasta pöydästä päivittäin sekä brunssi viikonloppuisin. 

Menut ovat esillä ravintolan sisäänkäynnin luona sekä buffetin alkuruoka-, pääruoka- ja jälkiruokalinjaston alussa vaihtokehyksissä. Buffetmenut ovat sekä suomen että englannin kielellä ja niissä on näkyvillä myös ruoka-aineiden allergeenit. Aiemmin buffetin ruokalistoissa on käytetty vaihtuvia pohjia, fontteja ja listat on tehty pääasiassa Word-tiedostoina, joissa asemointi on ollut hankalaa ja lopputulos on ollut amatöörimäinen.  

Le Solein ruokalistoihin haluttiin yhtenäinen, selkeä ilme, jota korostamaan lisättiin ravintolan oma logo, jotta erillistä logopaperia ei tarvitse painattaa ja tulostukseen voidaan käyttää kopiopaperia. Tarvittaessa ruokalistapohjaa tulee voida muokata esim. raaka-aineiden vaihtuessa. Ruokalistat tulostetaan itse ravintolan toimesta. 

Pinterest-taulut



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti