keskiviikko 21. elokuuta 2019

Visuaalinen myyntityö

Tilanne, mistä lähdettiin liikkeelle

Tähän asti visuaalisen myyntityön osalta olen ollut se, joka tekee esillepanot silloin kun ehtii ja mitä ehtii; ei suuria suunnitelmia eikä perusteita lopputuloksen saavuttamiseksi. 

Tämän päivän esillepanon teoriatunneilla käsitellyt asiat olivat osin tuttua tekstiä pitkän työkokemuksen myötä, mutta perustietojen omaksuminen luovan tekemisen pohjaksi on kultaakin kalliimpaa. Visuaalinen myyntityö on pohjimmiltaan kokonaisvaltaisen elämyksen tuottamista asiakkaalle. Se on myös myymälän arjen sujuvuuden  ja työskentelyolosuhteiden huomioimista ja liikevaihdon kasvattamista. Yanca Oy on yritys, jonka sivuilta saa kattavaa tietoa myynnin ja tuottavuuden näkökulmasta visuaalisessa markkinoinnissa.


Ylioppilaan asu vuodelta 2018 / Josh V

Visuaalinen myyntityö pähkinänkuoressa

Ammattimainen esillepano antaa myymälälle kilpailuetua ja luo myymälään myös loogisen järjestyksen. Se kertoo asiakkaalle tuotevalikoimasta ja brändeistä. Parhaimmillaan se jää asiakkaan mieleen ja saa asiakkaan tulemaan liikkeeseen useamman kerran. Retail Tips on sivusto, jolta löytyy vinkkejä, videoita ja linkkejä kaupan alan ammattilaisille ja myös pikaopas videon muodossa.

Instagramissa kannattaa laittaa seurantaan VM Daily ja VM News tai Retail Focus ja Retail Design Blog

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti